مدل سیاه قلم کودک معصوم

مدل سیاه قلم کودک | طراحی سیاه قلم کودک با چشمان معصوم

تصویری که مشاهده می‌کنید تصویر دختر بچه‌ای است که برای مدل سیاه قلم کودک در نظر گرفته شده است. حال ما در سیاهرنگ می‌خواهیم که نقاط ضعف و قوت و همچنین سختی‌هایی که این مدل پر طرفدار سیاه قلم برای طراحی خواهد داشت را مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب

مدل سیاه قلم کودک

آنچه که در این تصویر با نگاه اول نظر ما را به خود جلب می‌کند، کلاه حصیری روی سر کودک مدل طراحی سیاه قلم است. و باتوجه به بازتاب نور روی صورت و بدن مدل سیاه قلم کودک می‌توان دانست که آفتاب در وسط آسمان است. بنابراین این نقاشی از کودکی که در زیر نورخورشید یک روز تابستانی کشیده شده است.

مدل سیاه قلم کودک

یکی از سختی‌های طراحی این مدل سیاه قلم کودک، کشیدن کلاه حصیری همراه با جزئیات درون آن است. آنچه که از جزئیات کلاه منظور ما بوده، نحوه بافت کلاه است. زیرا درون بافت کلاً حصیری، علاوه بر نواحی روشن و تیره که نشان دهنده فواصل بین بافت است. می‌توان به لکه‌های روی بافت که نشان از قدیمی بودنش است، اشاره نمود. با کمک ابزار مورد نیاز سیاه قلم باید این نواحی روشن را ظاهر نمود.

موها

موهایی که در تصویر مدل سیاه قلم کودک دیده می‌شود چتری‌های کوتاه روی پیشانی مدل است. که حالت کودکانه چهره مدل را، دو چندان نموده است. جنس موها کمی زبر بنظر می‌رسد. اما حالت صافی دارند. قرار دادن کلاه روی سر کودک مدل سیاه قلم باعث نامرتب شدن موها شده است. شاید هم بخاطر شیطنت‌های کودکانه این مدل باشد!

دسته‌ای مو بر روی گوش قرار گرفته است و آن را پوشش داده است. اما با این حال می‌توان گوشواره میخی روی گوش مدل سیاه قلم کودک را مشاهد کرد.

تارهای مو بر روی کلاه حصیری پخش شده است. که در نگاه اول ممکن است با سایه‌ی روی کلاً یا لکه‌های حاصل از کثیفی اشتیاه گرفته شود. اما با کمی دقت می‌توان به حضور موها پی برد. یکی از دشواری‌های طراحی این مدل نقاشی سیاه قلم، همین بخش خواهد بود.

صورت معصوم کودکانه

یکی از حس‌هایی که در قلب خود با دیدن چهره معصومانه کودک ریشه می‌دواند، حس معصومیت و مظلومیت مدل سیاه قلم کودک است.

این مدل معصوم، دارای چهره‌ای با حالت صورت قلبی شکل است. در صورت مدل سیاه قلم آنچه که ما را جذب می‌کند، چشم‌های پاک مدل است. حالت چشم‌ها به اصطلاح بادومی است. سیاهی مژه‌های کوتاه اما پر کودک را خواهیم دید.

قرنیه چشم‌ها که درای درخشش خاصی است. انگار که بجای دو قرنیه دو تیله درون چشم‌ها جا داده‌اند. دور قرنیه تیره‌تر از قسمت درونی آن است. تشعشع نور را درون این قسمت به وضوح خواهید دید. درخشش درون چشم‌ها و نزدیک به مردمک را می‌توان با کمک پاک کن به وجود آورد. با دقت زیاد متوجه درشتی کره چشم می‌شوید.

حالت ابروها

مدل سیاه قلم کودک دارای ابروهایی پهن ولی کم پشت است. در قسمت تاج ابرو موهای ریز و سیاه را مشاهده می‌کنید که هر چه به سمت دم ابرو می‌روید تیره‌تر و تار موها بلندتر می‌شود.  با توجه به پف زیر ابرو پلک‌ها در این گودی زیر ابرو پنهان شده‌اند. با کمک پودر زغال سایه‌ی پشت پلک‌ها را ایجاد کنید.

بینی مدل سیاه قلم کودک

حالت بینی گوشتی و فاقد استخوان است. و همین طور سوراخ‌های بینی بزرگ هستند. برای طراحی بینی باید از قسمت پایین و بیرونی شروع به طراحی کنید و با کامل کردن قسمت پایین به سمت بالا بروید.

لب‌ها

فرم لب‌ها باریک و به اصطلاح بی شکل است. حالت‌ها لب‌ها به اصطلاح به سمت پایین متمایل است. گویی که کودک را دعوا کرده‌اند و حالت قهر به خود گرفته است. این حالت را با تیره‌تر کردن گوشته لب‌ها و ایجاد سایه روشن زیر لب‌ها می‌توان ایجاد نمود. لب‌ها رنگ پریده بوده و بنظر خشک می‌رسند. ممکن است این خشکی به خاطر گرمای هوا باشد.

در این قسمت طراحی لب سیاه قلم به سایه‌ی بالای لب‌ها توجه کنید. و با ایجاد تیرگی و روشنی کنار، خط روی پشت لب را به وجود آورید.

گردن

در قسمت گردن مدل سیاه قلم کودک به حالت بافت پوست باید توجه کرد و همین طور ایجاد سایه‌هایی درست برای نشان دادن رگ‌های کنار گردن.

در روی سینه دایره‌های روشنی را مشاهده می‌کنید که دارای سایزهای کوچک و بزرگی هستند. این دایره‌ها در واقع همان تابش نورهای عبور کرده از لابه لای بافت کلاه حصیری است. و این دایره‌های تابش نور را می‌توان به کمک پاک کن اتودی به وجود آورد. بعد از آن هم می‌توان به لباس مدل که یک تاپ با اشکال کودکانه است اشاره کرد. بر روی لباس هم علاوه بر دایره‌های سفید که طرح لباس است، دایره‌های تابشی را مشاهده می‌کنید.

بازوی سمت راست تصویر مدل سیاه قلم کودک دارای بخشی سایه تیره است که بخاطر سایه لبه‌های کلاه حصیری است. و در بخش پایین‌تر سایه روشن که نشان از تابش مستقیم نور خورشید است.

نقاط سختی و قوت طراحی نقاشی سیاه قلم

از سختی‌های مدل سیاه قلم کودک مشاهده شده می‌توان به نحوه کشیدن و نشان دادن حالت بافت کلاه حصیری و چشم‌های مدل اشاره کرد. ناگفته نماند که تمام حس موجود در تصویر مدل سیاه قلم درون چشم‌ها نهفته است. که با طراحی صحیح آن می‌توان تمام احساس درون تصویر را به بیننده منتقل کرد. و نقاشی رئال زیبایی را به تصویر کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *