مدل سیاه قلم

مدل سیاه قلم دختر جوان | طراحی پرتره دختر جوان چشم رنگی

یکی از دغدغه هایی که اکثر هنرجوهای نقاشی سیاه قلم با آن مواجه هستند، بعد از انتخاب وسایل سیاه قلم، انتخاب مدل مناسب برای طراحی است. نقاشی پرتره ای که برای مدل سیاه قلم مشاهده می کنید. یک پرتره نیم تنه با حالت صورت تمام رخ است. در این تصویر چهره دختره جوانی را مشاهده می کنید که دارای چشم ها و موهایی روشن است. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، موهای روشن به حالت کاملا لخت و صاف بوده و دارای قدی بلند است.

فهرست مطالب

موهای مدل سیاه قلم

موهای روشن در این تصویر دارای جلوه زیادی بوده و چشم بیننده تصویر را به سمت خود جلب می کند. بنابراین می توان از ان به عنوان نقطه قوت برای گیرایی بیشتر اثر استفاده کرد.

حالت گوش ها پنهان شده در زیر موها است. گوشواره آویز مثلثی را در گوش راست و دو عدد گوشواره حلقه ای در گوش سمت چپ وجود دارد. یکی از این گوشواره های حلقه ای در سمت بالای گوش و دیگری در پایین گوش است. استفاده از زیورآلات، نشاندهنده اهمیت دادن مدل به خود است. که زیبایی هایش را بیشتر در معرض نمایش می گذارد.

پیشانی دختر جوان

حالت پیشانی صاف و فاقد هر گونه چین و چروک و خطوط افقی و عمودی است که ممکن است بر اثر اخم ایجاد شود. این موضوع هم می تواند نشاندهنده رسیدگی مدل سیاه قلم به پوست خود باشد.

سایه هایی را در کناره های پیشانی و نزدیک به خط رویش موهای سر مشاهده می کنید که نشان از تیرگی پوست در این قسمت است.

دختر مدل نقاشی سیاه قلم ما دارای ابروهایی پرپشت ولی کوتاه بوده و ابروها نیز به رنگ روشن است. ولی این دو ابرو نامتقارن با هم هستند. به صورتی که ابروی سمت راست پرپشت تر جلوه می کند. این عدم تقارن باعث طبیعی جلوه کردن اثر هنری می گردد.

ابروی سمت راست دارای سایه ای زیر خود است. که با رنگ تیره نمایش داده شده و این سایه تیره تا قسمتی از بینی ادامه یافته است. ابروی سمت چپ دارای سایه هایی کمرنگ حتی در گوشه چشم است. حضور این سایه نشان می دهد که نوری از سمت راست در حال تابیدن است. صورت با حالت بیضی شکل به صورت کاملا صاف و با بافتی کاملا یکدست کشیده شده است. که این ویژگی کار طراحی شما را ساده تر می کند.

چشم های دختر جوان مدل سیاه قلم

با کمک حسی که درون چشم های مدل نهفته است می توان میزان اقتدار و اراده آن را درک نمود. چشم های روشن در کنار موهایی روشن، نمایانگر چهره های شرقی است. سفیدی درون چشم که همان بافت شبکیه چشم است، بسیار شفاف جلوه می کند.

قرنیه چشم

بافت قرنیه که بخش رنگی چشم را در بر می گیرد هم، دارای حاشیه ای دایره ای پررنگ و تیره است. رگه هایی از رنگ روشن در قسمت قرنیه مشاهده می شود. که این رگه های روشن درون چشم سمت چپ، در ناحیه چپ آن قرار دارد. در حالی که این رگه های داخل قرنیه در چشم راست، در نیم دایرهٔ پایین است.

قسمت مرکزی قرنیه چشم راست تیره تر از چشم چپ و پلک چشم سمت راست بسته تر و چشم ها تنگ تر از چشم چپ است. و به اصطلاح دارای چشم هایی به حالت گربه ای است.

خط چشم را در اطراف هر دو پلک مشاهده می کنیم و مداد چشم سیاه در هر دو چشم کشیده شده، علاوه بر آن ردپای مداد چشم سفید را در قسمت درونی پلک پایین هر دو چشم مشاهده می کنیم. که با استفاده از این ترفند می توانید برای تمییز دادن مژه ها از پلک پایین استفاده کنید.

مژه های مدل سیاه قلم

مژه ها به حالت نه خیلی بلند بوده و خیلی هم پرپشت نیستند. برای آرایش چشم از ریمل برای مژه ها استفاده شده است. اندکی سایه ولی روشن در قسمت روی پلک بالا و همین طور قسمت خارجی پلک پایین مشاهده می شود. خط رویش مژه ها هم به صورت نازک در هر دو چشم نشان داده شده است. اندکی سایه شاین را درون گوشه چشم مشاهده می کنیم. که به برجسته شدن چشم های مدل در طراحی کمک می کند.

در این طراحی مدل سیاه قلم، کشیدن چشم ها بیشترین قسمت سختی کار است. زیرا باید تمامی احساسات را به درستی به بیننده منتقل کند.

بینی مدل

بینی حالت کوچک و کمی گوشتی داشته و کاملا متناسب است. بدون هر گونه حالت استخوانی است. برای همین طراحی ساده تری را به نسبت خواهد داشت.

در نیمه راست صورت سایهٔ بیشتری از سمت چپ صورت مشاهده می کنیم. در قسمت سمت راست صورت بافت صاف و نرمی را مشاهده می کنید.

لب های دختر جوان مدل نقاشی سیاه قلم

در قسمت لب ها، لب ها حالت گوشتی داشته که باعث جذابیت زیادی در این مدل سیاه قلم شده است. با تیره کردن قسمت پشت لب و روشن کردن خط دور لب بالا موجب برجسته تر نشان دادن لب ها می شوید.

همین طور قسمت درونی لب را روشن می کنیم. با ایجاد رگه هایی سایه روشن درون سایه تیره لبها حالت گوشتی لب را بیشتر نشان می دهیم. در لب پایین خطوط تیره دور لب را در قوس پایینی مشاهده کرده و با ایجاد رگه های تیره تر در میان سایه روشن، لب را طبیعی تر جلوه می دهیم. حواستان به سایه زیر لب پایین باشد؛ زیرا علاوه بر قوس لب ها، حالت چانه کوچک را، زیباتر می کند.

قسمت گردن

در قسمت گردن و استخوان ترقوه، رنگ پوست تیره تر است. با ایجاد سایه در این قسمت حالت لاغری گردن را نشان داده و همین طور می توانید برجستگی استخوان ترقوه را با ایجاد سایه روشن به نمایش بگذارید. با رعایت سایه های این قسمت می توانید بخشی از استایل زیبای این مدل را به تصویر بکشید.

نقاط قوت نقاشی سیاه قلم

این مدل جذاب چشم و مو رنگی، مدل مناسبی برای نقاشی سیاه قلم شما هنرجوی عزیز محسوب شده و با استفاده از تکنیک سایه ها می توانید نقاشی بسیار زیبایی را خلق نمایید. نقاط قوت این تصویر چشم ها و لب ها محسوب می شود. که با رعایت همان تکنیک ها می توانید به راحتی مدل سیاه قلم گفته شده را طراحی کرده و چهره ای شرقی را به نمایش بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *